פרויקטור מירון: "לא רוצים להגיע למצב של אכיפה, אבל ערוכים לכך"

אייל ראובן No Comments on פרויקטור מירון: "לא רוצים להגיע למצב של אכיפה, אבל ערוכים לכך"

פרויקטור מירון בריאיון ל'קול חי': "נמכרו למיטב ידיעתי כ-90,000 85,000 כרטיסים. אנחנו שומרים כרטיסים לקהילות שיש להם מסורת מוכרת על ההר, כהקצאה קהילתית ולא כמכירה. המשטרה ערוכה לעימותים במידה ויהיה, כולנו תקווה שלא נגיע לזה ותהיה זרימה טבעית"

צילום: דוד כהן/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תא"ל במיל' צביקי טסלר, פרויקטור מירון שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע כל ההכנות להילולא. "אני שוקד הרבה מאוד על ההכנות, לצד המשטרה שגם עושה הרבה מאוד הכנות כדי לטפל בציבור הרב שיגיע להילולא באופן המיטבי והרגיש".

טסלר הבהיר: "בראש ובראשונה אנחנו לא רוצים להגיע למצב של אכיפה; כאשר אנחנו נכנסנו לתכנון ההילולא זה היה אחרי מסקנות ועדת החקירה שקמה בעקבות האסון האזרחי הגדול במדינה. הלכנו לאור ההמלצות שאחת מהן הייתה להגביל קהל כדי לחזור הביתה בשלום. כמובן שזה מאתגר וברור שנדרשת הסברה והסברנו לציבור את התנאים ושצריך לרכוש כרטיסים".

לדבריו "מספר האנשים המרבי שיכולים להיות בהר בו זמנית הוא 16 אלף. זה מספר לא קטן. אנחנו פורסים את ההילולא מרביעי בבוקר עד יום שישי בצהריים, הרבה מאוד אנשים יוכלו להגיע. זה המספר שמאפשר לקיים הילולא בטוחה". 

הוא התייחס לשאלה בעניין לוח הזמנים ומה יהיה במקרה שיהיה איחורים בהגעת האוטובוסים כאשר הכרטיסים תחומים בזמן לשעה מסוימת: "בחישוב לוחות הזמנים לקחנו את הממוצע של זמני הנסיעה של שנים קודמות – אנחנו יודעים להגיד כמה זמן לוקח עם כל העיכובים – ועל זה הוספנו 25 אחוז ועל זה יש לאדם 4 שעות בהן הוא יכול לבוא ולהיות בהר".

עוד אמר טסלר: "לא יהיו הדלקות מלבד אחת, אין גם מזון במתחם ההר כך שאין מוקדי משיכה לקהל בהר. ההערכה שלנו היא שאדם הממוצע יוכל לעלות להר, לקיים את המסורת, לצאת ויוותר לו עוד זמן. כמובן שאנחנו רוצים זרימה טבעית ולא עימותים אבל יש היערכות של המשטרה גם לכך".

ביחס לעניין הכרטיסים, אמר טסלר: "רוב הכרטיסים ל-24 השעות של ל"ג בעומר כבר נמכרו. אני מקווה שיהיה עוד מספר מצומצם שנוכל להוציא לציבור, עובדים על זה. יש עוד כרטיסים לחמישי מאוחר בלילה ושישי בבוקר. נמכרו כ-85 או 90 אלף כרטיסים". 

פרויקטור ההילולא השיב גם לשאלה בעניין אותם כרטיסים שחולקו לחסידויות: "על פי התקנות של משרד הפנים 15 אחוז מהכרטיסים אנחנו שומרים לקהילות שיש להן מסורת מוכרת של הדלקה בהר, כהקצאה קהילתית ולא רכישה באתר וזאת בתור פיצוי על ביטול ההדלקות".

הוא הדגיש: "אני רוצה שאנשים שמגיעים יוכלו לחזור הביתה בשלום, כל האנשים שדיברתי איתם על ההילולות הקודמות כמעט כל אחד סיפר על איזו חוויה אישית של מצוקה שהייתה לו במירון. איזו סיבה תהיה שנחזור משם בתחושה שניצלו חיינו בנס?"

עוד אמר: "עד יום שלישי אפשר יהיה להגיע להר באופן לא מנוהל. החל מרביעי בבוקר יסגר האתר ותהיה כניסה מנוהלת עד שישי בשעות הצהריים הכניסה – אז הכניסה תהיה חופשית כי יפוג תוקפן של התקנות".



0 תגובות